site hit counter
Measue: gyllene shoppingregler

torsdag 22 mars 2007

gyllene shoppingregler

Här kommer mina gyllene shoppingregler som jag försöker att hålla mig till.
  1. Var fräsch när du shoppar!
  2. Se det som en kul grej.
  3. Köp inte ett för stort/för litet plagg bara för att din egna storlek inte finns. Kommer ändå ligga och skräpa i garderoben.
  4. Ha kul! För shopping är bland det roligaste som finns!
  5. Ta en mysig fikapaus, pusta ut och tänk över om du bör köpa den där dyra väskan trots allt.
  6. Ska du på seriös shoppingrunda, gå själv. Det är bara du du du som kan bestämma vad som egentligen är snyggt eller inte, det är din smak och ingen annans.
  7. Shoppa helst när du känner suget, annars kan det sluta med att du köper något för att bara köpa, även kallat impulsköp.
  8. Planera vad du tänker köpa, det gör jag nästan alltid.
  9. Välj bekväma och snygga skor! (tillagd)
Det är fritt fram att fylla i listan!

5 kommentarer:

Blogger Tillvaron sa...

Jättekul att stöta på ännu en lundabloggare! Och visst håller blogspot.com hög klass, du lär inte bli besviken. Ska förresten signa upp mig för Topshops vip-kväll direkt, tack för tipset!

23 mars 2007 kl. 09:23  
Anonymous Anonym sa...

9. Välj bekväma och snygga skor! Vem vill komma hem efter en härlig shoppingtur med skavsår och mörbultade fötter?

23 mars 2007 kl. 14:22  
Blogger Julia sa...

tillvaron: jaa, verkligen. Allt känns mkt proffsigare och bättre!
My pleasure!

anneli: åh, så rätt så, skriver till punkten!

23 mars 2007 kl. 17:48  
Anonymous Anonym sa...

hmm.. kommer från ebbas bok?? härligt med en "egen" syn på det hela...

23 mars 2007 kl. 20:35  
Blogger Julia sa...

sara: jag har inte ens varit i närheten av att läsa Ebbas bok, detta är mina egna tankar.

24 mars 2007 kl. 01:15  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida