site hit counter
Measue: boklista

tisdag 24 april 2007

boklista

Vilket tjat om sommar och värme, men en annan sak som hör vår+sommar till är böcker. Jag slukar dem! Vanligtvis läser jag knappt böcker men när det är stranden som gäller plockar jag gärna fram lite chic-litt. Min lista för denna säsongen är:
  • Och Picadilly Circus ligger inte i Kumla av Håkan Nesser
  • 01.15 av Frida Boisen
  • Jag, jag, jag! av Unni Drougge
  • Fyra i leken av Jane Moore
  • Rivalerna av Lesley Lokko (hennes första bok, Lycksökarna, är något av det bästa jag läst!)
  • City Girl av Scanlan, Patricia
  • Höga klackar av Maxted, Anna
  • Gossip Girl av Cecily von Ziegesar
  • Inne till varje pris av Lisi Harrison
  • Matilde av Denise Rudberg
Och så känner jag mig nästan tvungen att läsa om alla Denise Rudbergs böcker för att de är så lättsamma och spännande att läsa!

3 kommentarer:

Blogger Sara sa...

chiclit är bra, men lätt att tröttna på ibland. tyckte också lycksökarna var bra, men jag varnar för rivalerna, den är seg och känns alldeles för låång...

24 april 2007 kl. 19:39  
Anonymous Anonym sa...

synd bara att lesley lokkos andra bok är en kopia på den första! exakt samma upplägg med fyra kompisar, en blir kär i en mörkhyad och bla bla bla...ootroligt förutsägbrt, och tråkigt! desutom står inte jag ut med allt omvärldstjafs och krig och politik när jag läser en chicklitt.

25 april 2007 kl. 07:01  
Blogger Julia sa...

sara: om somrarna är det dock perfekt läsning :) trist, men jag ger den iallafall en chans!

lizette: trodde den skulle vara någon sorts fortsättning på Lycksökare, hmm. Lite småintriger i lagom dos funkar, som i hennes första!

25 april 2007 kl. 15:23  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida