site hit counter
Measue: jag i ett nötskal

lördag 24 november 2007

jag i ett nötskal

...Tycker att snygga (och dyra of course) bilar är bland det snyggaste som finns och skulle gärna äga en R8 och Q7'a då dessa är som diamanter för mig, drömma får man och om jag fortsätter spinna på den tråden önskar jag mig i mitt framtida hus en egen discovåning med bästa basen och högtalarna då musik är ett av mina största intressen och surrar nästan 24/7 i mina öron. Golvet skulle utnyttjas till...precis vad ni tror, dans. Musik kombinerat med dans är bland det bästa som finns vilket ofta visar sig när det är utekväll som gäller, mottot är inget annat än "shake what ya mama gave ya". Stannar gärna kvar längst i lokalen vilket även återspeglar mig som person skulle jag vilja säga...sova är det tråkigaste och onödigaste vi människor kan göra och meningar som "jag orkar inte" eller "jag hinner inte" finns inte i min värld, allt går. Förutom min musiksida gillar jag konstigt nog att stå i köket och laga en god middag bestående av 3/4 grönsaker då jag är vegetarian sen 7 år tillbaks, och tilläggas bör att jag gärna lagar min mat själv, men även till andra. Utöver min husliga sida gillar jag allt vad teknik heter (nästan, att titta på tv är det tråkigaste som finns efter att sova). Kameror, datorer, andra apparet, you name it...och jag är grym på det. Även kallad datanerd av vissa. Är ett omåttligt hälsofreak som spenderar timmar på gym/träning och slukar mer gärna en fitnesstidning än ett modemagasin. Tycker att smink är roligare än kläder, men roligast är skor med skyhöga (!) klackar. Djurvän in i själen är jag också. Älskar spontana människor och människor med humor. Resa är ett annat intresse, men då ska det (tyvärr?) vara på mina villkor. Jag gillar inte att traska runt och titta på massa sevärdheter hit och dit, jag gillar när det händer saker och mitt tålamod är inte gjort för långa rundor på stan. Ogillar starkt falska och främst otrevliga människor. Skulle själv kunna säga att jag är raka motsatsen. Kan ha ett hett temperament som tur är lägger sig snabbare än man kan ana. Familj betyder mycket men ibland vill man stå på egna ben, så eget boende är högsta prio just nu. Älskar att överraska folk och uppskattning är en fin egenskap både jag och min kära syster har fått lära oss. Materiella ting - visst, men det är inte det som avgör i slutändan. Ser på framtiden med ljusa ögon och har inte bråttom någonstans, förutom just nu då jag ska till Köpenhamn...

Ps, glömde nämna att människor med dålig musiksmak är jag starkt allergisk mot.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

BRA skrivet Jullzor!
Du är rolig du. Puss

24 november 2007 kl. 17:07  
Anonymous Anonym sa...

vad är dålig musiksmak då? :)

24 november 2007 kl. 18:22  
Anonymous Anonym sa...

du har fått så skönt självförtroende julzor! du är mer än "lund" (du vet vad jag menar!), keep it up!

24 november 2007 kl. 18:34  
Blogger Julia sa...

madelen: hihi :) hoppas ni får skitskoj ikväll, ses nästa vecka! puss!

anonym: svårt att definiera..men om vi säger såhär..allt som inte är min musiksmak ;) Haha..men ungefär: svensk musik (förutom kent), smöriga kärleksballader, dålig hip hop, låtar utan "go" i mm. mm.

elin: tack, vad fint skrivet vännen! nämnde jag att jag kvävs i lund..? PUSS!

24 november 2007 kl. 19:15  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida