site hit counter
Measue: köpenhamn by day

lördag 31 mars 2007

köpenhamn by day

Idag har jag varit en svängom i Köpenhamn. Jag gillar verkligen den staden. Folket är så stylish att till och med svenskarna ligger i lä. Önskar jag hade haft min kamera i ägo så att jag kunde föreviga det. Var ute efter en studentklänning och hittade en! En finfin a-linjeformad från FCUK.

Köpenhamn kryllade av snygga plagg, skor och väskor och jag fick jobbiga ha-begär titt som tätt. Hjärtat började slå lite extra när jag fick syn på skor från Dries van Noten och lackskor från Miu Miu. Luktade på en massa goda parfymer, det gjorde jag också. Som vanligt Marc Jacobs Blush som jag äntligen ska önska mig i födelsedagspresent.

Mitt på gatan skymtade jag Eleonore från Modette och en stund senare ser jag den här tjejen (Karolina, City-living). På sig hade hon de coola Frye-bootsen, skinnjackan och Dagmar-mössan. Har funderat vart hon tagit vägen då bloggen ekar tom, men nu har vi svaret, hon är på resande fot.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Haha vad coolt! Det är jobbigt att gå runt i Köpenhamn för alla de fina sakerna. Jag jobbar där, så du kan tänka dig hur jobbigt det är varje gång. De är stylish på sitt sätt.. måste jag säga. Nu undrar jag, köpte du något?

31 mars 2007 kl. 22:29  
Blogger Julia sa...

MUYM: gör du? Vad skoj! Var jobbar du?
Japp, köpte klänningen från FCUK och en sjal. Men hade kunnat köpa tusen saker till, fast de har jag ju såklart inte råd med hehe

31 mars 2007 kl. 23:48  
Blogger Tillvaron sa...

MÅSTE planera in en runda till grymma Köpenhamn. Varför tar man sig aldrig mer tid och åker över sundet lite oftare egentligen? Skandal..

1 april 2007 kl. 10:27  
Anonymous Anonym sa...

Vad kul! Måste också köpa studentklänning snart, viktigare än balklänningen! Jag har saknat city-living carolina, snackade du med henne?

1 april 2007 kl. 12:14  
Anonymous Anonym sa...

tillvaron: för att det är jäkligt dyrt. Vi betalade 600 t/r med bil vilket ju är gaanska dyrt, plus bensin. Men någon gång får man unna sig! :)

johanna: jag har inte köpt balklänning än, panik! Nej det gjorde jag inte. Hon hade förresten med sin söta Stella :)

1 april 2007 kl. 17:51  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida