site hit counter
Measue

tisdag 31 juli 2007

Jag har blivit en helhjärtad Gillian Mckeith. Ja svär. De senaste 4 veckorna har jag nästintill bara ätit grönsaker och frukter. Med enstaka undantag. Eller så har jag ätit saker som är gjorda av grönsaker, t.ex. tomatsoppa. Jag är nog kaninen identifierad på mitt jobb nu. Jag gav nog den lite (ganska mycket faktiskt...) överviktiga tjejen dåligt samvete. Från att ha ätit 8 mackor till frukost och pizza till lunch äter hon nu 2 mackor respektive nutrilett. Vilken power jag har, moahaha! Nä, nu ska jag inte vara sådan, hon är faktiskt väldigt hjälpsam och trevlig. Nog om det, snart slutar jag jobba=underbart men ändå inte. Inkomst=bra. Inte svår matematik det här.

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

men är du inte hungrig då? jag blir då inte mätt av att bara äta frukt och grönsaker inte!

1 augusti 2007 kl. 17:56  
Blogger Julia sa...

nej faktiskt inte, jag klarar mig gott och väl :)

1 augusti 2007 kl. 19:08  
Anonymous Anonym sa...

Vilket oerhört störande inlägg. Stämde inte alls in med bilden jag har fått av dig! Vad trist.

Folk måste väl få äta vad de vill och det är väl deras ensak? Trots att du inte bestämt vad hon ska äta kan jag inte låta bli att tycka att du uttrycker dig jävla korkat och klumpigt!

2 augusti 2007 kl. 21:22  
Blogger Julia sa...

anneli: vad trist. Men för att förtydliga det hela: klart hon får äta vad hon vill, har jag sagt något annat? Jag har inte sagt något till den här tjejen ang. mat utan det var bara en notering jag gjorde, som jag sen skrev ner i min blogg. Jag förstår inte din ilska?

2 augusti 2007 kl. 22:06  
Anonymous Anonym sa...

det känns lite som att du vill hävda dej här. du sätter dej över tjejen som du säger är "överviktig" just för att hon är det och du är "smal". som att du skulle vara bättre än henne.. att trivas med sin kropp i överhuvdtaget är ju idealet, och jag tycker att det är oerhört störande när det du skriver antyder att du är nöjd med att få en annan människa att må dåligt över sin kropp. bara för att du mår dåligt kanske? frukt är inte mat

8 augusti 2007 kl. 22:41  
Blogger Julia sa...

var får ni allt från? jag har inte sagt att jag tycker/tror att jag är bättre än henne. jag har aldrig försökt få henne att må dåligt, detta var bara något jag lade märke till. om nej, jag mår inte dåligt, jag mår superbra.

8 augusti 2007 kl. 22:46  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida