site hit counter
Measue: veckans skönhetstips: Zink

lördag 4 augusti 2007

veckans skönhetstips: Zink

För en vecka sedan köpte jag Zinktabletter (Naturapoteket) då min hy var i obalans, som det så fint heter. I förhoppning om att min hy skulle bli bättre betalade jag de ynka 79 kronorna.


Köpte även b-vitaminer som även de är bra för huden.

Nu en vecka senare har min hy förbättrats avsevärt. Antar att jag hade brist på zink och just det kan göra att en del besvär uppstår. Exempelvis oren hy, acne, eksem, långsamt läkande av sår, mjäll, vita fläckar på naglarna, matsmältningsbesvär etc. kan förekomma. Rekommenderad dos är 1 tabl. om dagen. Som rengöring använder jag Aloe Vera som även det hjälper till att läka sår (ex. finnar) snabbare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida