site hit counter
Measue: 2007

torsdag 3 januari 2008

2007

Tänkte göra en liten sammanfattning av år 2007...får se hur det går, kommer ju knappt ihåg vad som hände för ett år sen.

Men för att göra en lång story kort.

För ett år sen hade jag jullov och skolan väntade som vanligt. Ångest. Gick sista året i Gymnasiet på kära Katedralskolan. Slutspurten var jobbig, var så otroligt skoltrött men de sista månaderna var ändå speciella. Lite ångest att inte komma tillbaks till säkerheten efter att man tagit studenten. De tre åren i gymnasiet gick så otroligt snabbt så jag knappt kan fatta det... Iallafall, våren kom och den var så mysig. Picknickade i parken till strålande sol. Slutet av maj åkte jag och min kära Camilla till Grekland för att sola och bada, ordagrant. Det var det enda vi gjorde, och åt då såklart hehe. Mkt melon den veckan!

Tog studenten den 13 juni vilket var kul, men inget "wow". Hade dock en väldigt rolig studentvecka med massa fest och den tillbringades med mina allra närmaste vilket var pricken över i:et! Madelen kom ner i början av sommaren och jag hade en av de bästa kvällarna i Malmö. Började därefter jobba strax efter att sommarlovet började. Jobbade 7 veckor i sträck vilket var lite av en pina. Några sensommarfester bockades också av, vilket var väldigt trevligt. Inkluderat några avskedsfester. Tidig höst började jag skolan, Lunds Universitet närmare bestämt. Gick en random mediakurs som snabbt visade sig vara ganska tråkig men jag höll ut några månader. Jag och Anna festade på nationer vilket var något nytt och väldigt väldigt kul. Avslappnat och totalt galet.

Även under hösten upptäckte jag att Jönköping ju faktiskt är en väldigt trevlig stad. Jobbade en del här och att ta tåget hit en helg var nästan som en självklarhet. Hur kan man inte trivas här när alla är precis så snälla och trevliga? Kontakten med syster blev på en gång bättre efter att vi bara pratat i tele då jag inte ar i Jkpg så ofta. Du ska ha mycket cred syster, du är fantastisk och det vet du om! När jag flyttar till eget kan du få snylta precis hur mycket du vill ;) Även längtan till att flytta hemifrån började krypa fram under hösten...

De senaste månaderna har jag insett en massa, konstigt nog. Jag måste säga att jag lärt känna mig själv så mycket bättre, nu när man får ta lite mer egna beslut och allt vilar på ens axlar. I gymnasiet var allt så självklart, gå upp klockan sju, hem klockan tre och träning klockan sju. Nu är jag fri och gör precis det jag vill vilket har gett mig nytt självförtroende. Jag tror på att jag klarar det jag vill klara och jag har mål i livet som jag vill uppnå! Jag har även börjat njuta mer av livet och slutat bry mig och småsaker...vad gör det om hundra år?

Trots arbetslöshet just nu känns det som att det inte gör så mycket. Det känns som att jag har saker att göra hela tiden vilket jag gillar! Men framåt våren (slash nu) måste jag börja söka jobb på riktigt då planen är att jag flyttar hemifrån, in till stan till en liten lya! Annars? Sitter i "sängen" min och ska sova alldeles strax. Varit på A6 en sväng idag, hälsade på Maddis och sen sade jag hej till syster på Ikea. Får se vad den här veckan har att bjuda på...varje dag är en ny utmaning så se till att göra det bästa av den...för det är bara du själv som bestämmer över hur ditt liv ska se ut.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida