site hit counter
Measue: sliten Köpenhamnsbesökare

fredag 18 maj 2007

sliten Köpenhamnsbesökare

Aj, mina fötter. Gått konstant i 5 timmar, med en liten paus för fika. Från bakgatorna vid Magasin till Nørreport. Två gånger alltså. Bästa området för shopping och fika är mellan Ströget och Nørreport, enligt mig. All guldkorn till affärer finns där. Och i det området florerar verkligen inte folk som på Ströget (där säkert 50% av alla affärer är "skit"). Idag var det helt galet mycket folk, aldrig varit med om så mycket. Folkmassan gjorde att man kände sig som på någon packad konsert, inte roligt. Likaså var det i alla affärer så att testa något var det knappt tal om. Varmt och blåsigt var det också.

Fick inte med mig något hem, alls. Konstigt. Var som sagt ute efter skor men utbudet var verkligen dåligt.

Iallafall, idag utforskade jag en hel del nya bra affärer!


Kassandra
Uppdelat i två affärer, varför vet jag inte, men så är det. Väskor och skor från Prada, skor från Marc Jacobs m.m. Smålyxig affär med andra ord, men kan kännas lite trångt och obehagligt då utrymmet är så litet.
Apartment no. 7
Den här nyöppnade (april 2007) affären får massa ros av mig. Så roliga och bra märken! Allt från Ganni, Acne, See by Chloé till smink från Paul & Joe och parfymer från Liberty of Fragrance. Inredningen var verkligen speciell. Provhytterna var duschkabiner med vitt kakel, speciellt minst sagt. Annars mysigt; soffor med bord och tidningar och en lite antik känsla över det hela med byråer och trägolv.

Summan av kardemumman: trevligt men trångt. Jag upplever att allt för många affärer överskattar sitt utrymme i butikerna och hänger upp för mycket, av allt. I want space. Som på skönhetsavdelningen på Magasin. Där florerade jag säkert i en timme och luktade, testade och tittade på allt och inget.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida