site hit counter
Measue

måndag 10 december 2007

Såja, sista veckan jag kör ett race...lär väl fortsätta därefter också. Speciellt om man tänker på helgen som komma skall. Drack min diet pro till frukost och åt en banan. Har nästan helt uteslutit bröd och skulle säga till alla, "skippa brödet!", det är så onödig mat. Vitt bröd skulle enligt mig nästan nästan kunna jämföras med godis. Skit rent ut sagt. Havregrynsgröt är något jag slutade med för ett bra tag sen (och hur gott är det egentligen...). En sådan portion innehåller kolhydrater för en hel dag och mättar precis lika bra som mina frukostar. Fram för grönsaker och frukter säger jag bara.

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vad består dina frukostar av?

10 december 2007 kl. 16:32  
Blogger Julia sa...

beror ganska mkt på var jag är, men ska jag träna morgon så dricker jag proteinshake blandat med måltidsersättare. Någon frukt ibland.

10 december 2007 kl. 17:31  
Anonymous Anonym sa...

Att helt utesluta kolhydrater ur sina måltider är inte alls bra! Hjärnan kan endast få energi från kolhydrater, inte proteiner...

10 december 2007 kl. 18:25  
Anonymous Anonym sa...

Men är det inte bättre att äta "riktiga" grejer till frukost istället för saker som måltidsersättare och proteinshake? Ok, det är inte bra med för mycket ljust bröd och pålägg som nutella eller jordnötssmör, men jag tror ändå det är bättre att få i sig lite från hela kostcirkeln istället för att bara inrikta sig på proteiner och frukt.

10 december 2007 kl. 19:05  
Blogger Julia sa...

anoynm: tack för omtanken, men min middag brukar faktiskt innehålla kolhydrater :)

julia: det beror ju helt på vilket resultat man vill uppnå, vill man bara må bra och hålla vikten stabilt så funkar kostcirkeln alldeles utmärkt.

10 december 2007 kl. 20:24  
Anonymous Anonym sa...

idag slutar jag att läsa din blogg. jag är en frisk anorektiker o dina tankar påverkar mig.

11 december 2007 kl. 13:32  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida