site hit counter
Measue: saffranspasta

onsdag 5 mars 2008

saffranspasta

Det här är på långa vägar inte det nyttigaste du kan äta, men efter ett hårt 90-minuters ki-boxpass så behöver man fylla på med mat. Snabbt som bara den och gott!

Jag är inte mycket för recept utan det mesta jag lagar kommer jag på själv, med lite "inspiration" från en bra kokbok jag har hemma.

Men detta består iallafall utav:
Fullkornspenne
Champinjon (stek innan du har i pastan i stekpannan)
Majs
Fetaost
Keso
Kelda matlagningsgrädde
Saffran (till sist)
Salt och peppar

Bestäm mängd själv.
För matigare känsla addera tärnad kycklingfilé/quornfilé.

Att man måste koka pastan behöver jag nog inte skriva. Men bara ha i dessa ingredienser, rör om, blanda väl och ät!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Recept? Ser gott ut :D

5 mars 2008 kl. 22:56  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida