site hit counter
Measue: kramp!!!

söndag 25 maj 2008

kramp!!!

Inatt.hade.jag.kramp.i.vaden.som.hette.duga.
Visste.på.riktigt.inte.var.jag.skulle.ta.vägen.
Vaknade.imorse.av.att.jag.inte.kunde.sträcka.ut.
vänsterbenet...totalt.låst.
Mamma.får.panik.och.väcker.pappa..
"julia.har.ont!!kom.och.massera.hennes.vad!"
Så.kommer.han.yvaken...stackars.papps.
Igår.var.jag.och.Majsan.ute.en.sväng.
Ni.vet.folk.som.ska.lita.på.alla.andra...
typ."åh.dom.fixar.hit.och.dom.fixar.dit".
Sure...lita.aldrig.på.folk.Det.sa.jag.till.Majsan
men.hon.är.lite.trög.
När.vi.både.kommit.in.på.Centiliter.och.gram
så.skulle.vi.helt.plötsligt.till.Slagthuset.
Över.min.DÖDA.kropp.
På.väg.dit.går.vi.förbi.Skeppsbron.som.även
dom.har.25.år...Kommer.in.men.Majsan.ska.såklart
till.Slagthuset.Blir.nästan.sur.på.kvinnan.för.att.hon.
är.sådär.."Men.jo..Philip.och.Ralle.ska.dit".
"Men.skit.i.dom..du.har.träffat.dom.en.gång.och
känner.dom.knappt".Trög.är.hon.
Sen.går.vi.tillbaks.till.Skeppsbron.men.då.kommer
vi.såklart.inte.in.
Om.jag.blir.aggro.på.Majsan.
700:-på.taxi.till.och.från.Malmö...
INTE.okej.om."utgången".blir.såhär.
Och.för.det.första...INTE.okej.om.man.planerar
Slagthuset...

Slutar.med.att.vi.hämtar.upp.David.och.sen.kör.taxin
mig.hem...skönt.som.bara.den.att.få.sova.i.sin.stora.säng...


PS.Vet.ni.vad.ni.ska.göra.när.folk.frågan"vill.du.ha.en.cigg?"..?
Speciellt.om.du.inte.är.så.förtjust.i.personen..
Jo..du.ska.säga."jatack!",ta.ciggen,bryta.den.och.sen.kasta.iväg..

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det hjälper med magnesium brustablett. man får inte kramp då. det kan fortfarande kännas spänt, men kramp får man nästan aldrig!

25 maj 2008 kl. 18:20  
Blogger Julia sa...

är.det.något.man.ska.ta.varje.dag
eller.när.man.känner.krampen?

25 maj 2008 kl. 19:39  
Anonymous Anonym sa...

det står en tablett per dag, men äter man någorlunda magnesiumrik kost räcker det i de perioder man känner mycket kramp. eller så kan man ju dela tabletterna! det brukar faktiskt funka! man brukar ju känna om det är kramp-risk! lite magnesium på det och man slipper vakna i panik mitt i natten! :)

25 maj 2008 kl. 22:19  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida